Meest gestelde vragen
Hieronder vind je de meeste gestelde vragen onderverdeeld per onderwerp.
Staat je vraag er niet bij neem dan contact met ons op.
Algemeen:
Hoe meld ik me aan als nieuwe klant?
Wanneer je nog geen persoonlijk account hebt bij Olijk en Vrolijk dan kan je jezelf eenvoudig registreren via de link
Meld je aan!. Met je eigen account heb je vele voordelen. Je kan eenvoudig je bestellingen volgen, het betalingsproces verloopt sneller, meerdere verzendadressen opslaan en nog veel meer! Na je aanmelding ontvang je per email een bevestiging van je registratie waarna je direct verder kan winkelen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe krijg ik een nieuw wachtwoord?
Klik hier als je je wachtwoord vergeten bent. Je komt vervolgens op een pagina waar je je e-mailadres kan achterlaten. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail van ons met daarin een nieuw wachtwoord. Door daarna in te loggen kan je het wachtwoord aanpassen naar eigen wens.
Kan ik de producten komen bekijken, ophalen en betalen in een winkel?
Mocht je een product willen bekijken en/of ophalen dan ben je van harte welkom! Neem dan even
contact met ons op en dan kunnen we (als het product op voorraad is) gelijk een afspraak maken voor bezichtiging. Betaling van een bestelling kan vooraf thuis gedaan worden, bij ons op kantoor met iDEAL of contant gepast. Pinnen is op locatie helaas niet mogelijk.
Mijn gegevens wijzigen:
Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
Je kan in je persoonlijke account zelf je adres(sen) beheren.
Log in met je e-mailadres en wachtwoord en klik op Adresboek en Wijzigen om je adresgegevens aan te passen. Heb je nog geen persoonlijk account, dan kan je dat eenvoudig aanvragen door bovenaan de pagina te klikken op Meld je aan!
Ik heb een nieuw e-mailadres.
In je persoonlijke account kan je zelf je e-mailadres wijzigen.
Log in met je e-mailadres en wachtwoord en ga naar Accountgegevens. Vervolgens pas je het e-mailadres aan en klik je op Opslaan.
Hoe kan ik mijn persoonlijke accountgegevens aanpassen?
Al je persoonlijke gegevens kan je zelf aanpassen door
in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord. Klik op Wijzigen bij de gegevens die je wilt aanpassen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe krijg ik een nieuw wachtwoord?
Klik hier als je je wachtwoord vergeten bent. Je komt vervolgens op een pagina waar je je e-mailadres kan achterlaten. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail van ons met daarin een nieuw wachtwoord. Door daarna in te loggen kan je het wachtwoord aanpassen naar eigen wens.
Bestelling plaatsen:
Hoe kan ik makkelijk een product vinden?
Er is een aantal methoden hoe je eenvoudig op de website het product kan vinden dat je zoekt:
- 1. Wij hebben de productindeling zo overzichtelijk mogelijk voor je gemaakt door deze in te delen in duidelijke productcategorieën die je kan vinden bovenaan iedere pagina. De categorie Merken is heel handig als je snel een overzicht wilt zien van welke producten van een bepaald merk beschikbaar zijn.
- 2. Snel zoeken: rechtsboven op iedere pagina staat een balk met Zoeken. Hier kan je een term invullen om snel te zoeken in ons assortiment.
- 3. Uitgebreid zoeken: rechtsboven op iedere pagina staat een link naar een pagina waarmee je gedetailleerd kan zoeken in ons assortiment. Op basis van meerdere criteria kan je precies aangeven wat voor product je zoekt.
Hoe plaats ik een bestelling?
Een bestelling plaatsen bij Olijk en Vrolijk is heel eenvoudig door
in te loggen met je account en daarna onderstaande stappen te volgen. Heb je nog geen account? Klik dan op deze link
Meld je aan!
- 1. Plaats je artikel(en) in het winkelwagentje met de knop In winkelwagen die staat bij het product van jouw keuze
- 2. Controleer de inhoud van je winkelwagentje
- 3. Vervolgens klik je op de knop Ga door met afrekenen
- 4. Controleer of je persoonlijke gegevens kloppen en wijzig die indien nodig
- 5. Wanneer alles klopt kies dan de verzend- en betaalmethode
- 6. Bij de laatste stap check je alles nog een keer, inclusief de Algemene voorwaarden die bevestigd moeten worden, en klik je op Plaats bestelling.
Elke afgeronde bestelopdracht wordt uiteindelijk per e-mail bevestigd met een orderbevestiging. Het is dus belangrijk dat je je e-mailadres correct op de website ingeeft! Mocht je nog vragen hebben neem dan gerust contact op met de Olijk en Vrolijk klantenservice.
Kan ik een bestelling plaatsen zonder een persoonlijk account bij Olijk en Vrolijk?
Mocht je geen persoonlijk account willen dan kan je bij het afrekenen kiezen voor een Eenmalige aankoop. Vul daarna de benodigde gegevens in bij iedere stap. Elke afgeronde bestelopdracht wordt uiteindelijk per e-mail bevestigd met een orderbevestiging. Het is dus belangrijk dat je je e-mailadres correct op de website ingeeft!
Het makkelijkst is om een bestelling te plaatsen met een
persoonlijk account. Je kan dan eenvoudig je bestelling volgen, het bestellingproces verloopt sneller, gegevens wijzigen en nog veel meer.
Is de orderbevestiging een betalingsbewijs?
De orderbevestiging per e-mail is geen betalingsbewijs, maar geeft aan dat de bestelprocedure succesvol is doorlopen en dat wij je order hebben ontvangen. Olijk en Vrolijk is gerechtigd om bestellingen te weigeren dan wel aanvullende informatie op te vragen.
Bestelling betalen:
Op welke manieren kan ik betalen?
Bij Olijk en Vrolijk bieden wij je het gemak en veiligheid van 3 betaalmethoden die je kan selecteren bij het afrekenen van jouw winkelwagen: iDEAL (nl), Bankoverschrijving (nl/be/de) en Bancontact (be).
- 1. iDEAL (nl):
Bij deze betaalmethode kan je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als je al online bankiert, kan je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je jezelf daarvoor hoeft aan te melden. Let op!: Vergeet niet na het betalen terug te gaan naar onze site om je bestelling af te ronden!
- 2. Bankoverschrijving (nl/be/de):
Je kan het totaalbedrag vooraf overmaken op KNAB bankrekeningnummer 400455625 (IBAN-nummer: NL89KNAB0400455625 en BIC-nummer: KNABNL2H) t.n.v. Olijk en Vrolijk te Harmelen onder vermelding van je bestelnummer die je kan vinden in de orderbevestiging die je per e-mail ontvangt. Let op!: bij deze betaalmethode kan het enige werkdagen duren voordat wij jouw betaling hebben ontvangen. Omdat de order in behandeling wordt genomen nadat dat wij de betaling hebben ontvangen, dien je rekening te houden met een iets langere levertijd. Voor internationale betalingen kan je gebruik maken van ons BIC-nummer: KNABNL2H en IBAN-nummer: NL89KNAB0400455625.
Wanneer wij de betaling hebben ontvangen dan zullen wij je per e-mail een bevestigingsfactuur sturen en je op de hoogte houden over de verdere voortgang.
- 3. Bancontact (be):
De Bancontact betaalmethode kan gebruikt worden door klanten uit België. Bij deze betaalmethode kan je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen via de Bancontact betaalmodule. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.
Hoe werkt iDEAL?
Je kan je bestelling voor ontvangst betalen met iDEAL. Dit betekent dat je het gevraagde bedrag bij het plaatsen van je bestelling betaalt, online via je eigen bank. Groot voordeel hiervan is, dat we alle voorradige artikelen direct aan je leveren. Zo werkt het betalen met iDEAL:
- 1. Wanneer je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Triodos Bank, Van Lanschotbankiers, KNAB, bunq, Moneyou of Handelsbanken dan kan je gebruik maken van iDEAL
- 2. Je legt je bestelling in je winkelwagentje. Je kan vervolgens tijdens de afrekenprocedure kiezen om te betalen met iDEAL
- 3. Je wordt doorgeleid naar je eigen internetbankieromgeving, waar je betaling klaarstaat. Vul de ontbrekende gegevens in en doe een betaling
- 4. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven. Olijk en Vrolijk krijgt dan bericht dat de bestelling is betaald
- 5. LET OP!: Vergeet niet na het betalen terug te gaan naar onze site om je bestelling af te ronden!
Veiligheid iDEAL betaling?
Als je kiest voor betaling met iDEAL dan betaal je via je eigen vertrouwde internet betaalomgeving van je eigen bank op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.
Wat is Buckaroo?
Buckaroo is de onderneming die het betaalproces verzorgt voor Olijk en Vrolijk.
Ontvang ik ook een factuur?
Wanneer wij de betaling voor je bestelling hebben ontvangen dan sturen wij per e-mail een bevestigingsfactuur.
Ik heb een orderbevestiging ontvangen, heb ik nu ook betaald?
Wanneer je van ons een orderbevestiging hebt ontvangen dan is dit nog geen betalingsbewijs dat wij jouw betaling in goede orde hebben ontvangen. De orderbevestiging geeft aan dat de bestelprocedure succesvol is doorlopen en dat wij je order hebben ontvangen. Olijk en Vrolijk is gerechtigd om bestellingen te weigeren dan wel aanvullende informatie op te vragen. Op het moment dat de betaling is ontvangen dan sturen wij je een bevestigingsfactuur.
Bestelling verzenden:
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en geleverd?
Wanneer het bestelde product(en) op voorraad is dan verzenden wij jouw bestelling direct zodra de betaling is ontvangen. Je ontvangt dan per e-mail een bevestigingsfactuur en zodra de bestelling verzonden wordt een verzendbevestiging. In deze laatste e-mail vind je ook een Track & Trace code waarmee je kan checken wanneer het pakket wordt afgeleverd. Houd hierbij voor bezorging in Nederland rekening met ongeveer 1-2 werkdagen. Levering in België en Duitsland kan enkele dagen langer duren. Wanneer het product niet direct op voorraad is dan duurt het, afhankelijk van de levertijd, gemiddeld 1-2 weken voordat je het product in huis hebt. Je kan hierover ook contact opnemen met onze klantenservice.
Let op! Bij de betaalmethode Bankoverschrijving kan het enige werkdagen duren voordat wij jouw betaling hebben ontvangen. Omdat de order in behandeling wordt genomen nadat wij de betaling hebben ontvangen, dien je rekening te houden met een iets langere levertijd.
Meer over onze leveringsvoorwaarden vind je in onze Algemene voorwaarden.
Waarom betaal ik verzendkosten?
Wij verzenden bestellingen met pakketpost. Door middel van verzending per pakketpost beperken we het risico van vermissing, schade of diefstal tijdens het transport van je bestelling. Middels Track & Trace van PostNL Pakketservice kun je te allen tijde achterhalen waar je bestelling zich bevindt.
Wat zijn de verzendkosten?
Bij het plaatsen van een bestelling wordt automatisch de kosten voor verzending aangegeven. Onderstaande verzendkosten zijn van toepassing voor bestelling binnen Nederland:
- - GRATIS bij bestellingen van €100,- of meer
- - € 2,50 briefpost
- - € 4,95 (0 - 30kg)
Verzendkosten voor bezorging in België en Duitsland:
- - € 8,50 (0 - 30kg)
Voor extra zware zendingen boven de 30kg wordt automatisch tijdens het afrekenen een kleine toeslag berekend.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Mocht je jouw bestelling willen komen ophalen dan ben je van harte welkom! Je kan dan
contact met ons opnemen voor een ophaalafspraak. Betaling van je bestelling kan vooraf thuis gedaan worden, bij ons op kantoor met iDEAL of contant gepast. Pinnen is op locatie helaas niet mogelijk.
Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?
Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit kan je aangeven tijdens de afrekenprocedure.
Is verzending naar het buitenland mogelijk?
Verzending naar het buitenland bieden wij op dit moment aan voor België en Duitsland. Mocht je jouw bestelling graag geleverd willen hebben in een ander land dan verzoeken wij je om contact op te nemen met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Je ontvangt van ons een verzendbevestiging per e-mail met daarin een Track & Trace code waarmee je zelf kan checken wanneer de bestelling wordt afgeleverd. Je kan daarnaast de status van jouw bestelling volgen wanneer je een eigen account hebt bij Olijk en Vrolijk. Als je bent ingelogd dan zie je op Mijn accountpagina al je bestellingen staan die je bij ons geplaatst hebt en de daarbij behorende status. Voor meer uitvoerige informatie kan je klikken op bestelling bekijken.
Bestelling retourneren
Kan ik een bestelling retourneren?
Bij Olijk en Vrolijk staat service voor onze klanten centraal!
Wij doen er daarom alles aan om je via onze website duidelijk te informeren over de artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan je verwachting voldoen, dan kan deze binnen 7 dagen na ontvangst onbeschadigd geruild of geretourneerd worden. De kosten voor verzending zijn vanzelfsprekend voor jezelf. Er gelden voor ruilen, retourneren wel enkele voorwaarden welke vermeld staan in onze
Algemene voorwaarden. Het is in ieder geval van groot belang om niet zonder contact met ons te hebben opgenomen een product terug te sturen!
Hoe retourneer ik een product?
Als eerste neem je per
e-mail contact op met Olijk en Vrolijk over de retourzending.
Daarna ontvang je van ons per e-mail een retourzendingnummer. Dit moet je vermelden bij je retourzending zodat het sneller afgehandeld kan worden. Wanneer wij het product, binnen 7 dagen na ontvangst, retour hebben in onbeschadigde staat dan ontvang je van ons per e-mail een creditfactuur en zullen wij het geld zo snel als mogelijk op je rekening terugstorten. De afhandeling van een retourzending duurt ongeveer 1 – 2 weken. Zie de
Algemene voorwaarden voor de voorwaarden die van toepassing zijn op een retourzending.
Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort bij een retourzending?
Nadat je van ons per e-mail de creditfactuur hebt ontvangen zullen wij zo snel als mogelijk je geld terugstorten.
Nieuwsbrief:
Wat staat er allemaal in de Olijk en Vrolijk nieuwsbrief?
De persoonlijke Olijk en Vrolijk nieuwsbrief is een must have als je geïnteresseerd bent in alles wat met design voor kinderen te maken heeft! Wij houden je op de hoogte over het laatste design nieuws, interessante adresjes om te bezoeken, de mooiste artikelen en natuurlijk de laatste ontwikkelingen bij Olijk en Vrolijk. En last but not least, je ontvangt altijd als eerste de beste aanbiedingen.
Hoe meld ik mij aan/af voor de nieuwsbrief als ik al een account heb bij Olijk en Vrolijk?
Als je al een account bij ons hebt dan kan je jezelf eenvoudig voor de nieuwsbrief aanmelden door
in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord. Daarna kies je in je persoonlijke account dashboard voor de optie nieuwsbrieven, selecteer je de nieuwsbrief en klik je op opslaan. Vanaf dat moment ontvang je de Olijk en Vrolijk nieuwsbrief. Wil je geen nieuwsbrief meer ontvangen? Dan kan je op dezelfde wijze het abonnement deactiveren.
Hoe meld ik mij aan/af voor de nieuwsbrief als ik geen persoonlijk account heb bij Olijk en Vrolijk?
Je kan jezelf eenvoudig aanmelden door je e-mailadres in te vullen in de nieuwsbriefsectie link onderaan op iedere pagina en daarna te klikken op inschrijven. Vervolgens ontvang je van ons een bevestigingsmail met een persoonlijke link waarmee je het abonnement kan activeren. Wil je het abonnement beëindigen? Dan kan je dit doen door in een ontvangen nieuwsbrief op de de-activatielink te klikken.
Klachten:
Ik heb een klacht. Wat nu?
Bij Olijk en Vrolijk staat de klant centraal en doen wij er alles aan om je naar tevredenheid te helpen. Mocht je onverhoopt toch een klacht hebben neem dan
contact met ons op en wij zullen er, binnen onze mogelijkheden, alles aan doen om jouw klacht te verhelpen.